Den største forskjellen

Ståle Walsvik har full Ditec Lakkbeskyttelse på sin pendlerbil, men det han opplever som den største forskjellen til daglig, er Ditec Glassbeskyttelse.

Vestlandet har alltid vært regntungt, og nå er det muligens blitt enda våtere. Ståle har ikke holdt telling på pendlerdagene med regn til nå, men det oppleves som om oppholdsvær har vært unntaket i høst.

Med 120 km kjøring hver dag er ikke akkurat ekstra krydder i form av summende, småslamrende vindusviskere som jobber overtid det Ståle ønsker seg. Med Ditec Glassbeskyttelse slipper han også det!

Regnet preller av ruten, akkurat slik som på den Ditec-beskyttede lakken, og så snart Ståle kommer opp i passe pendlerfart, drar fartsvinden vannet bort. Bare gjennom 60-sonene må han ty til litt viskerassistanse.
– Det er mye mer behagelig å kjøre i regnvær med behandlede ruter, forteller Ståle. – Og det er veldig mye enklere å holde rutene rene!

Også uinnvidde legger merke til forskjellen når de kommer inn i en bil med Ditec Glassbeskyttelse.
En kompis som lånte bilen en regntung dag utbrøt spontant etter prøveturen: «Slike ruter vil jeg også ha!»
Noen som har prøvd «gjør det selv»-produkter for glassbehandling har blandet erfaring med det. For det første varer en slik behandling ofte bare fram til neste vask. Og når den begynner å miste effekten blir resultatet gjerne verre enn en ubehandlet rute.

Dette må ikke sammenlignes med en Ditec-behandling. For det første må ruta være 100% kjemisk rein når behandlingen legges. Dette gjør vi med en syrebehandling med poleringsmaskin, og alle syrerester fjernes før glassbeskyttelsen legges. Du vil slite med å få til det samme hjemme i oppkjørsla, for å si det sånn!

Dessuten er Ditec Glassbeskyttelse en totrinnsbehandling. Det gir en helt annen holdbarhet enn lettvintproduktene til hobbybruk. Hvor holdbar behandlingen er, vil i praksis avhenge av hvor mye du bruker vindusviskerne. Med normal bruk regner vi ca. 10 000 km. Og når behandlingen begynner å bli slitt, er det enkelt å legge en ny.

På samme måte som med lakkbeskyttelsen og felgbeskyttelsen, er et enklere renhold en stor gevinst med en slik behandling av vindusrutene. Insekt fester seg ikke på samme måte om sommeren, og det blir enklere å skrape av is om vinteren.

Nå står vinteren for tur, og vi vil følge Ståle og hans erfaringer med Ditec-behandlingene gjennom hele året.

 

Følg oss på Facebook for å få vite hvordan dette går!

 

Før glassbehandlingen må ruten være absolutt ren. Hos Ditec gjøres dette med en maskinell syrevask, og alle syrerester fjernes møysommelig før neste trinn av behandlingen.

 

Ditec Glassbehandling er i to trinn, og påføringen er en jobb for fagfolk.

 

Regn er mer regelen enn unntaket på Ståles pendlerrute: E39 mot Førde …

 

Legg igjen et svar

XHTML: Du kan benytte disse taggene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>